CHA 2015 – USA / Anaheim… tak trochu z jiné strany :-)

Foto a text Jitka Dušáková

… a pohádky je konec… 🙂 Už jsem doma a třídím v hlavě zážitky. Bylo jich tak moc, že když to chci vše rodině popovídat, zastaví se mi mozek a nevím, co říci dřív. Snad se brzy vzpamatuji :-).

A co bylo mimo veletrh?

Ve středu 7.1. o půl 5 ráno jsme byly na letišti v Praze a letěly do Londýna. Tam musel být velmi rychlý přestup na jiný terminál. Mají mezi sebou vlaky a schody a výtahy, také má každý terminál svoji vlastní kontrolu (nepřevezete mezi nimi ani pití). Přesun nám trval skoro hodinu… musely jsme hned do letadla.

Z Londýna nás čekala dloooouhá cesta přímo do Los Angeles. Díky 9ti hodinovému časovému posunu to bylo zajímavé 🙂 Vyletěly jsme před 11 z Londýna a v LA jsme byly ve 14 hodin místního času.

Cestu jsem měla velmi zpestřenou indickou rodinou. Střídal se vedle mne na sedačce cca 4ti letý neposeda, co jsem se opravdu bála, že na mne vylije pití… a jeho tatínek, který spal na několik způsobů… včetně toho, že mi klečel s dekou přes hlavu u nohou 🙂

V Los Angeles se nemusíte vůbec bát dopravy. My nic nedomlouvaly dopředu… z letiště jsme vyšly ven a hned tam byl na výběr ze 3 společností, tzv. Shutlle (minibusy). Jede Vás tam víc a „složíte“ se na dopravu. Z LA do Anahaimu, cca hodinu cesty to stálo 17 dolarů na osobu.

A Americe je všechno „velké“ … postele, Coca Cola má 691 ml a sendvič není jen sendvič, ale pořádný oběd 🙂

Bydlely jsme hned vedle výstavního centra.

8.1. jsme měly celý den na aklimatizaci. Původně jsme plánovaly, že se pojedeme místním „svozovým“ autobusem kouknout do outletového obchodu, nakonec jsme ale skončily neplánovaně v Disneylandu. Všude spousta lidí, na ty „nej“ atrakce se bohužel musí celkem dlouho čekat. Všude je napsán orientační čas. I přes dlouhé čekání se toho za ten den ale stihne moc 🙂

Na všech atrakcíh jezdí z 99% vláčky, aby byl plynulý posun davů 🙂

Samozřejmě jsou na všech rozích tématicky zaměřené obchody. Tady je vše z pohádky FROZEN. Mají tam i vlastní kadeřnický salón pro malé princezny, které učešou a nalíčí…

Všude tam ještě měli Vánoční dekorace.

Divadelní představení bylo věnované Mickey Mousovi, který prováděl spoustou Disney pohádek…

Pro mne ta nej atrakce byla na téma Indiana Jones…

V Kalifornii se stmívá hodně brzy, už kolem 17 hodiny a je to velmi rychlé. Bylo to takový zvláštní. Několikrát jsem měla pocit, že už musí být půlnoc a ve skutečnosti třeba bylo jen 19 hodin.

Je tam také „zimní“ kluziště s pravým ledem 🙂

9.1. už začal neoficiálně veletrh. Měly jsme zaplacené workshopy… Nejvíc jsem se těšila na Dyan Reaveley. Stála na ni velká fronta a stálo to za to (160 dolarů).

Večer byla „MEGA“ show :-))))))) … lidi říkali, že hodně ztrácí na úrovni. No, my tam jen koukly a odešly…

10. – 13.1. už jsme byly vždy po celou dobu na veletrhu. A tady konečně vidíte, s kým jsem vlastně jela :-). Je to Martina Linková z www.aladine.cz. Koukněte k nim na blog, má tam také články z veletrhu! Ta paní mezi námi je majitelka a designérka ART IMPRESSIONS.

I když se strašně nerada fotím, mám fotky i s dalšími…

A tady ještě jedna s osobností :-)))))

Říkali, že to je jednou za 10 let, ale 2 dny nám tam pršelo :-). První den to vůbec nevadilo, celý den jsme se potulovaly po veletrhu, ale v neděli 11.1. už nemuselo. To nás vzali Martiny známí po okolí. Jeli jsme na Balboa kouknout na Tichý oceán…..

V moři jsme z mola viděly i tuleně…

Pak jsme se přesunuly na observatoř. Je odtud nádherný výhled na celé Los Angeles.

… a samozřejmě se nezapomnělo na večeři v mexické restauraci…

V úterý 13.1. veletrh skončil už ve 14 hodin, tak jsme nenabažený atrakcemi ještě vyrazily do protějšího parku Adventures Disney.

Byly jsme na krásném představení Frozen. Padal tam dokonce i sníh :-).

Sem jsme nešly, lidi tam moc řvaly hrůzou 🙂

Vzduchové pneumatiky byly úžasné…

Viděly jsme také celý průvod masek. Byl dokonalý … včetně všudypřítomných bublinek…

Cca 50 minut jsme si vystály na úžasnou atrakci s autíčky…

Nejdříve se projíždělo bleskovým královstvím…

… a pak začaly závody na horské dráze. Vedle nás jelo další autíčko, různě jsme se předjížděli… opravdu úžasný zážitek :-).

To odpoledne jsme zvádly ještě plno dalších atrakcí…

Tak… a je tu náš poslední americký den 14.1.. Na ten jsme si naplánovaly Universal Studios Hollywood. Opět nebyl žádný problém s dopravou… v hotelu mají kontakty na autobusové společnosti které Vás tam za malý poplatek zavezou. Autobus Vás vyzvedne přímo před vaším hotelem.

Po cestě jsme to měli i s povídáním, kde se co natáčelo… tady třeba filmy Transformers a pak Nebezpečná rychlost…

Po cca 1,5 hodině jsme dorazily na místo…

Tam jsme se bály, že nic nestihneme a koupily jsme si za dvojnásobné vstupné „zrychlené vstupy“. Jen jsme asi měly štěstí na málo lidí, moc jsme to nevyužily, nebylo kde. Všude se čekalo max. 10 minut, což bylo skoro plynulé nasednutí do vozíčku.

Já si nejvíc užila Transformers „trasu“. Vše je tam totiž spíš 3-4D kino. Nasadíte brýle, sednete do vozíku, který s vámi jakoby popojíždí a cloumá a kolem ubíhá děj…

Tady to bylo hodně strašidelné…

Nejlepší byla samozřejmě hodinová trasa autobusem. Projížděli jsme přes studia, pouštěli nám ukázky z filmů, kde se co točilo… nádhera…

Stále se staví nové atrakce… tady vzníká obr hrad Harryho Pottera…

Skvělé bylo představení z filmu Vodní svět.

Tam jsem si i zajezdila 🙂

Po celém studiu pobíhaly i pohádkové postavičky..

IMG_4954 - kopie

IMG_4941 - kopie

Jsem přemýšlela, co bude to 4D … tak to bylo, že oslík na vás frká sliny 🙂 … ze sedačky před vámi stříkala vždy, když se Vám oslík koukal z oka do oka voda.

Tak nějak mne zklamala Mimoní atrakce. Seděly jsme vzadu, měly 3D brýle a bohužel asi díky tomu neseděla cesta. Musela jsem mít celou cestu zavřené oči. Byla to trasa z mimoní hry, kterou mají moje děti na tabletech.

Je tam i anglická budka…

Specializované obchody na jejich postavičky…

V 17 hodin se studio zavírá…

… ale můžete se ještě projít okolo, mají tu takové malé „obchodní“ městečko.

TAK… a to je opravdu konec. Večer už bylo balení … a zavřela jsem kufr?

… sedla na něj a zavřela, ufff :-). Naštěstí se vše převezlo bez problémů. Myslím ale, že by se tam navíc nevešel už ani špendlík :-).

15.1. jsme ve 4 hodiny ráno vstávaly a shuttlem jely na letiště. Tentokrát jsme odlétaly ze Santa Any. Letiště je od Anaheimu cca 20 minut. Nejdříve jsme letěly do Chicaga, kde si ještě Martina prodloužila u známých svoji „dovolenou“ a zůstala tam.

Já pak sama do Londýna …. a Prahy. Byla to dlouhá cesta, domů jsem dorazila v pátek 16.1. večer.

A to už je OPRAVDU konec :-).

Moc mne těší Vaše krásné ohlasy na veletržní články. Jsem ráda, že jsem vám to mohla aspoň trošku „aktuálně“ zprostředkovat. Máte tam spoustu dotazů, bohužel jednotlivě asi nezvládnu reagovat. Napište mi prosím mailem, pokud stále nemáte odpověď.

Za rok bude CHA 2016, už 75 v pořadí. Tak co, našetříte? Poletíte? … můžou jak prodejci, tak blogeři… 🙂 Opravdu to stojí za to, veletrh 100% doporučuji.